Thursday, December 2, 2010

Tidaklah Sama Wanita Mukmin dan Wanita Kafir

Tiada sesuatu kegembiraan pun yang kekal bagimu
dan tiada suatu kesedihan pun
dapat mengembalikan kepadamu
sesuatu yang telah hilang

Sesungguhnya anda dapat berbahagia dengan melihat satu fenomena sahaja, iaitu keadaan wanita muslimah di negeri-negeri Islam dan keadaan wanita kafir di negeri-negeri kafir. Wanita muslimah di negeri-negeri Islam bebas beriman, berinfaq, berpuasa, mendirikan solat, menutup aurat, taat kepada suaminya, takut kepada Tuhannya, baik kepada tetangganya dan berkasih sayang terhadap anak-anaknya. Alangkah berbahagianya dia dan baginya adalah ketenangan, keredhaan dan pahala yang besar dariNya.

Sedangkan wanita di negeri kafir, suka mempamerkan kecantikannya, jahiliyyah, naif, suka mempamerkan pakaian bagaikan barang yang tidak laku lagi murahan yang dijajakan di kebanyakan tempat, tidak bernilai sama sekali, tanpa mempunyai kehormatan dan tidak beragama.

Jadi, bandingkanlah antara kedua fenomena dan gambaran tersebut, nescaya anda akan merasakan bahawa anda adalah wanita yang paling bahagia, paling tinggi darjatnya dan paling terhormat kedudukannya. Alhamdulillah.

Firman Allah Subhanahu wa Ta'ala:
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman (Surah Ali-'Imran: ayat 139)

Bekalan
Semua Orang, Baik Yang Mewakili Istana Mahupun Yang Memiliki Rumah Sederhana, Pasti Menjalani Kehidupannya, Tetapi Siapakah Yang Benar-Benar Meraih Kebahagiaan Dalam Hidup?

No comments:

Post a Comment